Cision_Fredrik Wass_Hampus BrynolfIntellecta Corporates strategichef Hampus Brynolf och digitala strateg Fredrik Wass är båda bland de fem mest inflytelserika personer som gått till final i kampen om den prestigefyllda utmärkelsen Cision PR Influencer award.

Priset delas ut årligen av omvärldsbevaknings- och mediehanteringsföretaget Cision och ges till den konsult inom PR och kommunikation som har fått mest genomslag för sitt eget engagemang i diskussioner, både i traditionella och sociala medier.

Vi är väldigt stolta och glada över att Fredrik och Hampus rankas bland de fem mest inflytelserika konsulterna i Sverige. Det är en glädjande bekräftelse på den uppskattning som de båda möter för sitt stora engagemang, framför allt i sociala medier.

Att vi har två medarbetare i topp fem är ett tydligt kvitto på Intellecta Corporates ledande position som strategiskt rådgivningsföretag i absolut framkant av den digitala utvecklingen. Med en lång rad framstående rådgivare och specialister inom digital och redaktionell kommunikation och några av Sveriges största företag och myndigheter som uppdragsgivare, har vi en mycket stark ställning på kommunikationsmarknaden.

Både Hampus Brynolf och Fredrik Wass är veteraner inom sociala medier. Hampus är initiativtagare och skapare av den uppmärksammade mätningen Twittercensus, som varje år kartlägger aktiviteten på Twitter i Sverige och våra nordiska grannländer. Fredrik driver sedan tio år tillbaka den välbesökta bloggen Bisonblog, där han skriver om hur internet förändrar samhället, medielandskapet, politiken och människorna.

Vinnaren av årets Cision PR Influencer award tillkännages vid Spinngalan den 20 november.

Vi önskar förstås våra medarbetare – och övriga nominerade – lycka till!