Ulrika Bergfors Kriström och Anette Olofsson från Umeå universitet tog emot Svenska Publishingpriset för Tänk tillsammans med Intellecta Corporates Malin Age. Foto: Svenska Publishingpriset

I takt med att fler och fler företag, myndigheter och organisationer satsar på content marketing blir branschen vi verkar i allt tuffare. Inte minst därför är det glädjande att se hur våra produktioner inte bara står sig i konkurrensen utan också sticker ut.

I dagarna har det delats ut branschpriser och vi har jublat trefaldigt för priserna som delats ut till oss och våra kunder och en extra gång för att vinsterna speglar den bredd våra medarbetare besitter.

I torsdags hölls Svenska Designpriset där vår digitala koncernårsredovisning  vann ett silver. Svenska Designpriset avgörs genom en omröstning som vägs emot juryröster. Vårt bidrag, som bland andra Love Jacobsson (design), Jonatan Fried (koncept), Johan Liw (utveckling) och Bengt Wennerström (projektledning) har tagit fram, toppade juryns lista vilket vi förstås värderar högt.

Inför gårdagens utdelning av Svenska Publishingpriset var vi inblandade i hela åtta nomineringar, varav tre återfanns i klassen för personaltidningar. Vår delegation anlände till jobbet i morse glada och stärkta av två vinster – för två tidningar som skiljer sig ganska mycket från varandra.

Ica Goda Affärer
I just personaltidningsklassen segrade till slut ICAs Goda Affärer med motiveringen: “För snärtiga texter och vackra illustrationer – en behändig publikation”. Goda Affärer är tidningen som speglar ICAs hållbarhetsarbete och distribueras till medarbetare i samtliga butiker runtom i landet. Tidningen produceras i samarbete med oss på Intellecta Corporate. För den smarta, behändiga formen står Ewa Lindström.

ICAs_Goda affarer_Publishingpriset

Redaktör Johan Wickström och ICAs Konstantin Irina tog emot Svenska Publishingpriset för Goda Affärer. 

 

Tank_Umea_Universitet
Om Goda Affärer är tidningen med snärtiga, informativa texter så är Tänk, tidningen vi producerar tillsammans med Umeå Universitet, lite av en motsats. Här finns plats för fördjupning och genomarbetad bildjournalistik. Motiveringen: “För porträtt med stark personlighet, foto som får ta plats och en utmärkt teknisk produktion”. Ewa Lindström är AD:n även bakom Tänk. Redaktör och projektledare är Susanne Glennegård.

Hela resultatlistan från Svenska Designpriset hittar ni här.

Här hittar ni vinnarna av Svenska Publishingpriset.

Vi är förstås superstolta över vinsterna. Samtidigt som vi redan i dag har haft ett möte och pratat om hur vi ytterligare kan hjälpa våra kunder med sin kommunikation. Man får aldrig vara helt nöjd!